close
close
RO RO

CONDIŢII GENERALE DE CONTRACT


CONDIŢII GENERALE DE CONTRACT
www.anvelonet.ro
Bine aţi venit la pagina  web a societăţii Anvelonet SRL (în continuare: Furnizor). Condiţiile generale de contract (în continuare: CGC) includ condiţiile referitoare la folosirea serviciilor disponibile pe paginii web www.anvelonet.ro (în continuare: Pagina de web) de către utilizator (în continuare: Utilizator). Vă informăm că în anumite puncte CGC prezintă diferenţe pentru persoanele fizice (în continuare: Consumator) – care procedează în afara meseriei lor independente sau în afara activităţilor comerciale executate în calitate de Utilizator – şi pentru antreprize. În aceste cazuri pentru Consumator trebuie aplicate prevederile diferit.
Informaţiile tehnice necesare pentru a folosi Pagina  web, care nu sunt incluse în CGC-ul prezent, pot fi consultate la informaţii diferite, pe care le veți găsi pe Pagina web.
Utilizatorul odată cu folosirea Paginii  web ia la cunoştinţă şi acceptă următoarele:

  1. Furnizorul

    Denumirea societăţii: Anvelonet SRL.
    Sediu: 537025 Brădești, com. Brădești, nr.181/C, jud. Harghita
    Telefon: 0266219155; 0743118358
    E-mail: anvelonet@yahoo.com
    CUI: 22222644
    Număr de înmatriculare în registrul comerţului: J19/729/2007
    Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul: Harghita
    Banca la care furnizorul îşi are contul deschis: Unicredit Bank
    Nr. cont: RO97BACX0000000154441001
    Numele şi prenumele persoanei de contact:
    Nr. telefon al persoanei de contact: Kénesi János
    Adresa e-mail: anvelonet@yahoo.com
    Denumirea societăţii găzduire web: Sigmasoft SRL
    Adresa societăţii găzduire web: Odorheiu-Secuiesc , str: Izvorului nr:10, 535600 Harghita
    Adresa e-mail a societăţii găzduire web: office@sigmasoft.ro
    Lista, adresa şi datele mai importante ale revânzătorilor pot fi accesate la linkul http://www.anvelonet.ro/contact/


  2. Activitatea derulată pe pagina de web

    În cadrul activităţii comerciale derulată prin intermediul paginii  web Furnizorul se ocupă în special cu valorificarea următoarelor: anvelope pentru autoturisme, pentru motociclete şi jante aliaj.
    În privinţa serviciilor oferite Furnizorului nu se supune niciunui codice de comportament.
    Acest website folosește cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experiență mult mai bună de navigare, pentru a realiza anumite analize şi pentru a oferi pe pagina noastră şi a terţilor servicii adaptate nevoilor si interesului vizitatorilor. Avem dreptul să împărţim datele Dvs. cu parteneri care oferă reclamă şi care fac analize. [Aici] puteţi citi mai mult despre folosirea cookie-urilor şi tehnologiilor legate, precum şi despre alegerile făcute de Dvs.


  3. Condiţii de utilizare

    Responsabilitate
    Utilizatorul poate să-şi folosească Pagina  web doar în scopuri proprii, şi este de acord că Furnizorul nu îşi asumă nici o responsabilitate pentru pagubele materiale şi nemateriale ivite în urma folosirii site-ului, cu excepţia responsabilităţii care apare în urma încălcării prevederilor contractuale în urma cărora s-au ivit situaţii provocate intenţionat care au avut ca rezultat înrăutăţirea vieţii omeneşti, integrităţii corporale sau a sănătăţii.
    Furnizorul – cu excepţia responsabilității asumată pentru un colaborator la care a recurs eventual – exclude orice responsabilitate pentru comportamentul celor care au folosit Pagina de web, numai Utilizatorul este responsabil pe deplin şi exclusiv pentru comportamentul propriu.

    În cursul folosirii Paginii  web Utilizatorul este obligat să aibă grijă să nu încalce nici direct, nici indirect drepturile terţelor persoane sau să nu încalce normele juridice aflate în vigoare.

  4. Cumpărături realizate pe pagina de web     
         
    • Prezentarea procedurii de cumpărare

      Pentru Utilizatorii Pagina  web asigură prezentarea produselor şi posibilitatea de a cumpăra online aceste produse. Pe Pagina  web Utilizatorul navighează cu ajutorul meniurilor. Produsele sunt organizate pe categorii. În meniurile Anvelope pentru autoturisme, Anvelope pentru motociclete, Jante aliaj pot fi iniţiate diferite tipuri de căutări pentru produsele listate pe Pagina  web. Dacă pe o pagină nu pot fi listate toate produsele dintr-o categorie, atunci paginarea poate fi realizată cu ajutorul numerelor aflate deasupra şi dedesubt produselor. Făcând click pe poza sau pe descrierea unui produs din lista de produse, sau pe butonul detalii, se ajunge la descrierea detaliată a produsului, şi aici veţi fi informat despre detaliile şi preţul produsului pe care veţi să-l comandaţi. La punctul Căutare produse aveţi posibilitatea de a căută cu ajutorul cuvintelor cheie. Produsele care corespund condiţiilor de căutare vor apărea asemănător categoriilor, în listă. La punctul Informaţii Utilizatorul găseşte informaţii legate de transport, de plată, poate să-şi consulte informaţii legate de protecţia datelor personale, şi tot aici sunt prezentate cele mai noi ştiri. La punctul Contact Utilizatorul găseşte informaţii legate de datele de contact şi alte date mai importante ale Furnizorului şi a partenerilor revânzători. La punctul de meniu Angajări Utilizatorul va găsi informaţii legate de locurile de muncă actuale.

      Produsul ales poate fi adăugat în coş cu ajutorul butonului cos, iar cantitatea dorită poate fi fixată cu ajutorul contorului aflat lângă butonul coş. Utilizatorul poate să-şi verifice conţinutul coşului cu ajutorul meniului Coş. Aici are posibilitatea de a modifica cantitatea pe care vrea să o comande sau poate să scoată produsul din coş. Cu ajutorul butonului Golire coş Utilizatorul poate să şteargă toate produsele din coş. Făcând click pe butonul Comandă Utilizatorul poate să-şi continue procesul de comandă. După aceasta cumpărătorul poate să-şi finalizeze comandă fie face înregistrare, fie fără înregistrare.
      În cazul în care nu se face înregistrare, Utilizatorul trebuie să indice următoarele date: adresa e-mail. numele şi prenumele, nr. telefon, adresa de facturare, şi dacă este diferită, atunci adresa de livrare. Dacă face înregistrare, atunci în afara celor menţionate mai înainte mai trebuie setată şi o parolă. Despre înregistrarea cu succes Utilizatorul primeşte informaţii atât prin e-mail, cât şi  pe pagina  web. Utilizatorul poate să ceară în e-mail de la Furnizor ştergerea contului, iar în acest caz, dacă mai face cumpărături aici, trebuie să se înregistreze din nou. Furnizorul este responsabil pentru a ţine în secret datele utilizatorilor – vezi informaţiile privind protecţia datelor personale. Utilizatorul este responsabil ca datele lui să fie actualizate. În cazul în care Utilizatorul şi-a uitat parola, pe pagina  web poate fi cerută o parola nouă, care va fi trimisă la adresa de e-mail cu care utilizatorul a făcut înregistrare. În cazul în care Utilizatorul este deja înregistrat, procesul de comandă poate fi continuată cu introducerea adresei de e-mail şi a parolei. 
      Următorul pas în procesul de comandă este alegerea modalităţii de transport şi a modalităţii de plată, care corespunde cerinţelor Utilizatorului. Informaţii detaliate despre condiţiile de transport le puteţi citi şi aici: www.anvelonet.ro / [insert link].
      La final, cu ajutorul unei paginii tip rezumativ, Utilizatorul poate să-şi verifice toate datele indicate mai înainte, precum şi produsul şi cantitatea produsului pe care doreşte să o comande.
      Indiferent de intenţia de a plasa comandă sau nu cu ajutorul meniului Intrare cont Utilizatorul  poate să intre în contul propriu. După intrare apare un meniu Modificare date, unde pot fi modificate datele menţionate cu ocazia înregistrării. Tot aici pot fi văzute datele referitoare la comenzi precum şi date referitoare la faza în care se află comanda dată.

    • Corectarea datelor introduse                                  

      Înainte de a finaliza comanda Utilizatorul are posibilitatea de a corecta datele introduse în felul următorul: apasă (de mai multe ori) butonul Înapoi la browser sau la meniul coş, aşa cum a fost menţionat mai înainte.
      La fel, poate să-şi corecteze datele, făcând click pe pictograma creion. Dacă Utilizatorul consideră că totul este în ordine, atunci cu ajutorul butonului Plasare comandă termină procesul de comandă. Despre comanda plasată va fi informat atât pe pagina  web cât şi prin e-mail. În cazul în care după plasarea comenzii observă (de ex. în e-mail-ul de conformare) că sunt indicate date incorecte, atunci Utilizatorul este obligată să informeze imediat, dar cel puţin în 24 de ore, Furnizorul.
      Utilizatorul poate să modifice datele menţionate cu ocazia înregistrării în meniul „Modificare date”.

    • Angajament obligatoriu asumat de Utilizator, confirmarea comenzii

      Despre primirea comenzii Furnizorul este obligat să îl informeze fără întârziere pe Utilizator, pe cale electronică. În cazul în care această confirmare nu ajunge la Utilizator în termen de 48 de ore după plasarea comenzii, sau într-un termen ce este de aşteptat în funcţie de natura prestării, Utilizatorul este scutit de angajamentul obligatoriu asumat sau de toate obligaţiile contractuale, adică nu este obligat să preia,și să cumpere produsul comandat.
      E-mail-ul de confirmare trimis de Furnizor conţine date legate de comanda plasată de Utilizator.

    • Încheierea contractului

      Contractul poate fi încheiat exclusiv în limba maghiară.
      Contractul încheiat
      • se consideră un contract încheiat pe cale electronică, la care se referă prevederile Codului Civil şi sunt normative prevederile legii CVIII/2001 privind serviciile comerciale electronice şi serviciile societății informaționale;
      • cade sub incidenţa prevederilor din OG 45/2014 (II.26.), care reglementează detaliat contractele încheiate între consumator şi antreprize;
      După fiecare comandă plasată cu succes Utilizatorul va primi o confirmare electronică automată prin e-mail, care va fi trimisă la adresa indicată cu ocazia înregistrării, şi care va fi trimisă de Furnizor. Comanda poate fi considerată finalizată după primirea confirmării, care este actul juridic al Furnizorului prin care îşi exprimă acordul lui cu comanda plasată. Contractul este considerat încheiat după primirea e-mailului trimis de Furnizor (în anumite cazuri confirmarea poate să fie făcută şi prin telefon), după confirmarea automatică, în care acceptă oferta Utilizatorului privind cumpărarea mărfurilor comandate.  Aşadar contractul nu este considerat încheiat după primirea e-mail-ului de conformare trimis automat, ci numai după primirea e-mail-ului special, trimis separat, după e-mail-ul de confirmare. 
      După contractul încheiat cu Consumatorul – într-un termen raţional, în cazul unui contract de vânzare-cumpărare cel mai târziu odată cu predarea produsului – Furnizorul confirmă Consumatorului pe suport de date durabil încheierea contractului. Confirmarea include informaţiile premergătoare, speciale privind încheierea contractului între părţile aflate la distanţă cu excepţia cazului când aceste informaţii au fost predate de Furnizor pentru Consumator pe suport de date durabil.

    • Înregistrarea contractului

      Contractul electronic încheiat prin intermediul paginii  web nu poate fi considerat contract redactat în scris dacă nu va fi înregistrat, şi dacă mai târziu nu este accesibil pe suport  de hârtie.


  5. Condiţii de plată

    Listarea şi prezentarea modalităţilor de plată care sunt asigurate de pagina  web pentru cumpărători:

    1. Plata cu ramburs
      Contravaloarea coletului trebuie achitată curierului.

    2. Plata în avans prin virament bancar

      Suma cumpărăturilor trebuie achitată prin virament bancar, nr. cont: IBAN: RO97 BACX 0000 0001 5444 1001 (plati in RON), banca: UniCredit Tiriac Bank, Sucursala Odorheiu Secuiesc
      Pentru a vă identifica în rubrica de menţiuni vă rugăm să vă indicaţi numele şi prenumele.


  6. Prezentarea modalităţilor de transport

    Prezentarea modalităților de transport sau a modalităţilor de preluare care sunt asigurate de Furnizor:

    1. Livrare prin curier, cu ajutorul firmei de curierat GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.

      Puteţi alege livrare prin curier – în Ungaria – doar odată cu plasarea comenzii. În cazul în care aţi indicat preluare la un punct de lucru, nu mai puteţi cere livrare prin curier (în asemenea cazuri vă rugăm să contactaţi colegii noştri la numărul +36-1-371-3300). Preţul livrării prin curier este 700.- HUF / produs, sumă brută, ce trebuie achitat odată cu preluarea produsului. În cazul comenzilor plasate înainte de ora 15 livrarea se face pe prima zi lucrătoare, iar în cazul comenzilor plasate după ora 15, pe a doua zi lucrătoare.
      Produsele cumpărate în webshopul nostru în Ungaria vor fi livrate de firma de curierat GLS, la adresa menţionată în comandă.
      GLS-ul face 2 încercări de livrare pentru destinatar. În cazul în care prima încercare de livrare este nereuşită, iar numărul de telefon al destinatarului este menţionat pe AWB, atunci GLS-ul va încerca să stabilească împreună cu destinatar un loc nou şi o dată nouă de livrare.
      GLS-ul va încerca livrarea şi pe următoarea zi lucrătoare. În cazul în care şi a doua tentativă de livrare va fi cu eşec, GLS-ul lasă aviz de primire pentru destinatar, în care va menţiona locul şi durata păstrării, precum şi data limită până când destinatarul poate să-şi preia coletul.

  7. Dreptul la renunţare

    1. Procedura exercitării dreptului la renunţare

      Toate cele menţionate în acest punct se referă doar la Consumatori.
      În cazul încheierii unui contract de vânzare pentru un produs anume, Consumatorul este îndreptăţit
      să renunţe la contract în termen de 14 (paisprezece) zile, fără motivare,  calculat de la ziua preluări produsului de la Furnizor sau de la terţe persoane, împuternicite de Furnizor , care sunt diferite de transportator. Consumatorul poate să-şi exercite dreptul de renunţare şi în perioada între data încheierii contractului şi data preluării mării. Renunţarea se referă la:

      1. produs,
      2. în cazul contractului de vânzare-cumpărare care se referă la mai multe produse, la ultimul produs,
      3. în cazul produselor formate din mai multe loturi sau din mai multe produse la ultimul produs sau la ultima bucată,
      4. dacă produsul trebui oferit într-o perioadă definită, atunci la primul serviciu.

      Dacă Consumatorul doreşte să-şi exercite dreptul la renunţare, atunci trebuie să trimită declaraţia sa de renunţare clară pentru Furnizor (de exemplu prin poştă, fax sau prin e-mail), folosind una dintre posibilitățile de contactare menţionate la punctul nr. 1 al prezentului CGC. În acest scop Consumatorul poate să folosească formularul de renunţare, care este în anexa prezentului CGC, şi care poate fi accesat la linkul: http://www.anvelonet.ro/pdf/formular_renuntare.pdf
      Consumatorul îşi exercită corect dreptul lui de renunţare dacă trimite declaraţia lui de renunţare conform termenului menţionat (adică chiar şi pe a paisprezecea zi) pentru Furnizor. Este sarcina Consumatorului de a atesta că a exercitat dreptului lui de renunţare aşa, cum este descris în prevederile din punctul nr. 7.
      Furnizorul, în toate cazurile, va confirma prin e-mail preluarea declarației de renunţare trimisă de Consumator. În cazul în care declaraţia de renunţare a fost depusă în scris, atunci trebuie considerată depusă în termen, dacă Consumatorul expediază declaraţia de renunţare pentru Furnizor în termen de 14 zile calendaristice (chiar şi pe a paisprezecea zi calendaristică).
      În cazul în care renunţarea se face folosind serviciile poştei, atunci Furnizorul ia în consideraţie data expedierii; în cazul în care renunţarea s-a făcut prin e-mail sau prin fax, ia în consideraţie data trimiteri acestora. Declaraţia de renunţare merită să fie expediată cu recomandare, în acest fel poate fi dovedită fără dubii data expedierii declaraţiei.
      În cazul în care Consumatorul îşi exercită dreptul de renunţare, este obligat să trimită înapoi la adresa Furnizorului menţionată la punctul nr. 1 fără întârziere, dar cel mult în 14 zile după trimiterea declaraţiei de renunţare, produsul comandat. Termenul limită se consideră corect îndeplinit, dacă Consumatorul trimite înapoi (prin poştă sau prin curier comandat de el) produsul respectiv înainte ca cele 14 zile să se termine.
      Toate cheltuielile legate de trimiterea înapoi a produsului (de exemplu: taxe poştale şi taxe de expediere) la adresa Furnizorului rămân în sarcina Consumatorului. Furnizorul nu acceptă produsele trimise înapoi cu ramburs. În afara cheltuielilor legate de trimiterea înapoi a produsului comandat Consumatorul nu trebuie să achite nici o altă cheltuială.
      Consumatorul numai atunci este răspunzător pentru scăderea valorii a produsului dacă această scădere a intervenit în urma faptului că Consumatorul a folosit produsul mai mult cât este necesar pentru a stabili caracterul, caracteristicile şi funcţionarea produsului. Consumatorul ia la cunoştinţă că în ceea ce priveşte aplicarea celor prevăzute în acest punct, distanţa necesară pentru a stabili caracterul, caracteristicile şi funcţionarea anvelopelor este maxim 5 km. În cazul în care Consumatorul îşi exercită dreptul de renunţare şi anvelopele prezintă o uzură mai mare, atunci este îndreptăţit doar la o suma redusă, adică din preţul de cumpărare va fi reţinută suma stabilită în urma degradării. În cazul în care în privinţa gradului degradării Furnizorul şi  Consumatorul nu sunt de aceeaşi părere, litigiul trebuie rezolvat pe cale amiabilă, prin desemnarea de comun acord a unui expert independent.
      Dacă Consumatorul îşi exercită dreptul de renunţare, atunci Furnizorul înapoiază fără întârziere, dar cel mult în 14 zile după primirea declaraţiei de renunţare, toate sumele achitate de Consumator, incluzând aici şi taxa de transport (pentru livrare). Nu vor fi înapoiate acele cheltuieli în plus care s-au ivit în urma faptului că Consumatorul nu a acceptat transportul cel mai ieftin, oferit de Furnizor, şi a ales o altă modalitate de transport, mai scumpă. Furnizorul este îndreptăţit să nu-şi îndeplinească înapoierea sumelor până când nu a primit înapoi produsul sau până când Consumatorul nu a atestat în mod credibil că a trimis produsul înapoi: în acest caz Furnizorul va lua în consideraţie faptul care se realizează mai devreme.
      În cazul exercitării dreptului de renunţare Furnizorul va înapoia banii  Consumatorului pe aceeaşi cale pe care Consumatorul a folosit-o la achitarea produselor, cu excepţia cazului când Consumatorul este de acord în mod expres cu folosirea altor căi de plată; în cazul folosirii acestor căi diferite de plată Consumatorul este scutit de orice cheltuială în plus.

    2. Excepţii privind exercitarea dreptului la renunţare al consumatorului

      În privinţa următoarelor produse vândute de Furnizor sau servicii oferite de aceasta Consumatorul nu poate să-şi exercite dreptul la renunţare:
      • în cazul în care a fost încheiat un contract de prestări şi servicii: după realizarea tuturor serviciilor prestate, dacă Furnizorul a început prestarea serviciilor pe baza acordului expres al Consumatorului, şi Consumatorul a luat la cunoştinţă că după realizarea tuturor serviciilor prestate îşi va pierde dreptul la renunţare;
      • în cazul produselor sau serviciilor ale căror preţ sau taxa nu pot fi influenţate de Furnizor, adică preţul lor prezintă modificări şi în perioada de 14 de zile, când Consumatorul îşi poate exercita dreptul la renunţare;
      • în cazul produselor ne-prefabricate care au fost produse de Furnizor conform dispoziţiilor date de Consumator sau pe baza comenzii exclusive a acestuia, sau în cazul produselor care au fost personalizate exclusiv pentru Utilizator;
      • produse supuse stricăciunii sau produse cu termen de valabilitate scurtă;
      • produse cu ambalaj închis, care din motive igienice sau sanitare nu pot fi returnate după deschiderea ambalajului; aşadar Consumatorul poate să-şi exercite dreptul la renunțare numai dacă nu desface ambalajul acestor produse;
      • în cazul produselor – care datorită caracteristicilor lor – după predare se amestecă inseparabil cu alte produse.


  8. Garanţie

    În perioada garanţiei Furnizorul trebuie să asigure garanţie pentru produsul vândut, conform, prevederilor legale referitoare sau conform declaraţiei proprii. Garanţia oferită de Furnizor nu afectează drepturile Utilizatorului care au ca sursă normele juridice referitoare la garanţie.

    Pentru a impune pretenţiile de garanţie trebuie aplicate în mod corespunzător regulile referitoare la exercitarea drepturilor referitoare la garanţia pentru defecte.

    Furnizorul este scutit de obligaţia de a asigura garanţia dacă dovedeşte că cauza problemei s-a ivit după vânzare.

    Pentru garanţia bunurilor de folosinţă îndelungată vândute Consumatorului, pe baza contractului încheiat cu el, trebuie aplicate prevederile OG 151/2013 (IX.22.), anexa nr. 1, care se referă la garanţia bunurilor de folosinţă îndelungată, noi, pentru care garanţia este 1 an. Dreptul de garanţie poate fi impus în perioada de garanţie, omiterea termenului de garanţie înseamnă pierderea drepturilor de garanţie. În cazul în care producătorul asigură o perioadă de garanţie mai lungă decât cea asigurată în OG, atunci în momentul încheierii  contractului toate drepturile care revin Furnizorului se transmit Consumatorului.


  9. Garanţii (garanţie pentru defecţiuni ascunse şi garanţie pentru produse)

    1. Garanţie pentru defecţiuni ascunse

      Furnizorul realizează executare defectuoasă dacă în momentul executării nu corespunde prevederilor de calitate, prevăzute în contract sau în normele juridice referitoare. Furnizorul nu realizează executare defectuoasă dacă Consumatorul a cunoscut defecţiunea în momentul încheierii contractului sau dacă ar fi trebuit să cunoască această defecţiune în momentul încheierii contractului.
      În cazul executării defectuoase Furnizorul este obligat să asigure garanţie pentru defecţiuni ascunse. În privinţa garanţiei pentru defecţiuni ascunse termenul de prescripţie al Consumatorului este 2 ani din momentul realizării, iar în alte cazuri termenul de prescripţie al Consumatorului în privinţa garanţiei pentru defecţiuni ascunse este 1 an. Dacă obiectul contractului încheiat cu Consumatorul este un produs uzat, atunci termenul de prescripţie este 1 an. Faţă de o pretenţie care are ca sursă acelaşi contract Consumatorul poate să impună dreptul lui la garanţia pentru defecţiuni ascunse ca şi obiecțiune chiar dacă dreptul lui la garanţia pentru vicii ascunse s-a perimat.
      Pe baza dreptului la garanţia pentru defecţiuni ascunse Utilizatorul, conform pretenţiilor sale, poate să:
      • ceară reparaţie sau schimbare, cu excepţia cazurilor când
        • îndeplinirea dreptului la garanţie pentru defecţiuni ascunse este imposibilă, sau
        • îndeplinirea dreptului la garanţie pentru defecţiuni ascunse ar cauza pentru Furnizor – comparând cu îndeplinirea unei alte pretenţii la garanţia pentru vicii ascunse – cheltuieli disproporţionale în plus, având în vedere:
          • valoarea realizării într-o stare fără defecţiuni,
          • gravitatea încălcării obligaţiilor contractuale,
          • prejudiciul cauzat persoanei îndreptăţite cu îndeplinirea dreptului la garanţia pentru defecţiuni ascunse:
      • ceară reducere proporţională de preţ, pe cheltuiala Furnizorului să repare defecţiunea sau să trimită la reparaţie produsul, sau – cu excepţia defecţiunilor minore – să desfacă contractul, dacă:
        • Furnizorul nu şi-a asumat reparaţia sau schimbarea produsului;
        • Furnizorul  nu poate să-şi îndeplinească obligaţia lui de reparaţie sau de înlocuire conform termenilor prevăzuţi de lege, având în vedere interesele Utilizatorului,
        • Utilizatorul nu mai este interesat de reparaţie sau de înlocuirea produsului

      Utilizatorul poate să treacă de la o garanţie pentru defecţiuni ascunse la alta. În acest caz este obligat la achitarea tuturor cheltuielilor cauzate Furnizorului, cu excepţia cazului când această trecere a fost motivată de Furnizor sau trecerea a fost motivată şi într-un alt fel.
      După descoperirea defecţiunii Utilizatorul trebuie să informeze fără întârziere Furnizorul despre defecţiunea descoperită. În cazul Consumatorului trebuie considerate defecţiuni comunicate cu Furnizor toate defecţiunile despre care a fost informat Furnizorul în 2 luni după descoperirea defecţiunii.  Pentru prejudiciile ivite în urma comunicării cu întârziere a defecţiunii este responsabil Utilizatorul.
      Cheltuielile legate de îndeplinirea obligaţiunii garanţiei pentru defecţiuni ascunse rămân în sarcina Furnizorului. Dacă defecţiunea a avut ca și cauză omiterea obligaţiunii de întreţinere din partea Utilizatorului, atunci dacă Utilizatorul a avut cunoștințe legate de obligaţia lui de întreţinere sau dacă Furnizorul a informat Utilizatorul despre această obligaţiune, cheltuielile legate de îndeplinirea obligaţiunii garanţiei pentru vicii ascunse trebuie suportate proporţional de Utilizator, în funcţie de gradul de implicare a lui.

    2. Garanţie pentru produse

      Prevederile din acest punct sunt valabile doar în cazul contractelor încheiate cu Consumatori.
      În cazul în care un produs vândut de Furnizor  Consumatorului prezintă defecţiuni, Consumatorul poate să pretindă de la producător (este considerat producător cel care fabrică şi comercializează produsul) ca defecţiunea produsului să fie reparată sau – dacă reparaţia nu poate fi realizată conform termenilor legali, fără scăderea intereselor Consumatorului – produsul să fie schimbat. Producătorul este obligat să acorde 2 ani de garanţie pentru produse, calculată de la data comercializării de către el a produsului dat. Omiterea termenului mai sus menţionat înseamnă pierderea drepturilor legate de garanţia pentru produse.

      Produsul prezintă defecţiuni, dacă:

      • în momentul comercializării de către producător nu corespunde prevederilor de calitate aflate în vigoare care se referă la produsul dat;
      • sau nu dispune de caracteristicile menţionate de producător în descrierea produsului.

      Producătorul este scutit de obligaţia de a oferi garanţie pentru produse, dacă dovedeşte că:

      1. nu a produs sau nu a comercializat produsul în cadrul activităţii sale economice sau activităţii sale independente;
      2. în momentul comercializării produsului, conform cunoștințelor oferite de ştiinţă şi tehnică, defecţiunea nu putea fi recunoscută;
      3. defecţiunea produsului a  fost cauzată de aplicarea obligatorie a unei norme juridice sau administrative;

      În privinţa garanţiei pentru defecţiuni ascunse, aceasta se acordă de producător în felul următor: în cazul produsului înlocuit pentru noul produs, în cazul reparării pentru partea reparată.
      După descoperirea defecţiunii Consumatorul trebuie să informeze fără întârziere producătorul despre defecţiunea descoperită. În cazul Consumatorului trebuie considerate defecţiuni comunicate toate defecţiunile despre care a fost informat producătorul în 2 luni după descoperirea defecţiunii.  Pentru prejudiciile ivite în urma comunicării cu întârziere a defecţiunii este responsabil Consumatorul.


  10. Impunerea drepturilor legate de garanţie

    Impunerea prevederilor legate de garanţie se referă şi la garanţia pentru vicii ascunse şi la garanţia pentru produse.

    În cazul impunerii drepturilor legate de garanţie de către Consumator, condiţiile de garanţie menţionate în CGC-ul prezent sunt normative având în vedere şi următoarele reguli speciale:
      • În momentul în care Consumatorul vrea să-şi impună drepturile sale legate de garanţie, încheierea contractului trebuie considerat dovedit, dacă Consumatorul prezintă un act care confirmă achitarea contravalorii produsului – în temeiul legii despre TVA acest act poate să fie factură sau chitanţă. Prevederile prezentului CGC şi operatorul prezentei pagini  web nu exclud posibilitatea ca Consumatorul să ateste şi în alt mod încheierea contractului.
      • În privinţa pretenţiei de garanţie prezentată de Consumator, Furnizorul va redacta un proces-verbal, care trebuie să aibă un conţinut prevăzut de ordinul NGM 19/2014. (IV. 29.); copia procesului-verbal trebuie predată Consumatorului.
      • Furnizorul se străduieşte ca reparaţia sau înlocuirea să fie realizată în cel mult 15 zile.
      • Pentru a verifica dreptul la reparaţie sau pentru a verifica posibilitatea îndeplinirii dreptului la garanţie, Furnizorul va prelua orice bun imobil numai contra adeverinţei de primire.


  11. Rezolvarea litigiilor, posibilităţi de impunere a drepturilor

    Utilizatorul poate să înainteze observaţiile sale legate de produs sau de activitatea Furnizorului la una dintre modalitățile de contactare, detaliate la punctul nr.1.
    Furnizorul – în cazul în care îi stă în putinţă – înlătură imediat reclamaţiile prezentate în vorbă. Dacă nu este posibilă înlăturarea imediată a reclamaţiilor prezentate în vorbă sau dacă Utilizatorul nu este de acord cu rezolvarea oferită, atunci Furnizorul va redacta proces-verbal despre reclamaţia prezentată. Acest  proces-verbal trebuie păstrat timp de 5 ani, împreună cu răspunsul pe fond dat. Procesul-verbal, cel târziu împreună cu răspunsul dat, trebuie trimis Consumatorului.
    În cazul în care este vorbă de o reclamaţie prezentată în vorbă (în birou) Furnizorul trebuie să predea Utilizatorului un exemplar al procesului-verbal la faţa locului, sau, dacă nu este posibil, atunci trebuie să procedeze conform regulilor referitoare la reclamaţiile înaintate în scris.
    Reclamaţiile înregistrate prin intermediul telefonului sau altor mijloace de telecomunicaţie din partea Furnizorului vor primi un număr de identificare, care va ajuta în viitor identificarea reclamaţiei.
    În privinţa reclamațiilor înaintate în scris Furnizorul asigură un răspuns în fond în cel mult 30 de zile. În temeiul prevederilor prezentului contract aceasta înseamnă expedierea prin poştă a măsurilor luate.

    În cazul în care reclamaţia înaintată va fi refuzată, Furnizorul va informa Utilizatorul despre motivele refuzului. În cazul în care litigiul apărut între Furnizor şi Utilizator nu poate fi rezolvat pe cale amiabilă, Utilizatorul are la dispoziţie următoarele posibilităţi de a impune drepturile sale:
    • Depunerea reclamaţiei la Autoritatea pentru protecția consumatorului
      Adresă: Bucureşti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod poștal 011865
      Telefon: +40.021.9551
      E-mail: cabinet@anpc.ro
    • Iniţierea unui proces judecătoresc


  12. Protecţia datelor

    Informaţiile referitoare la protecţia datelor personale pot fi accesate în continuu pe pagina web, la meniul informaţii privind gestionarea datelor personale sau prin intermediul următorului link: http://www.anvelonet.ro/pdf/privacy_notice-ro.docx 

  13. Modificarea unilaterală a condiţiilor generale de contract

    Furnizorul este îndreptăţit să modifice unilateral prezentul CGC. Dacă CGC-ul se modifică în perioada în care comanda a fost lansată şi produsul a fost preluat de Utilizator, sau în perioada în care un serviciu a fost comandat şi asigurarea serviciului respectiv a fost început, este normativ CGC-ul aflat în vigoare în momentul încheierii contractului, iar CGC-ul modificat va fi normativ în privinţa contractelor încheiate după intrarea în vigoare a modificărilor.
    Prezenta Condiţiile Generale de Contract intră în vigoare pe date de: 01 iunie 2018.

    Prezentul document poate fi descărcat în format .pdf, făcând click pe linkul următor:
    http://www.anvelonet.ro/pdf/gtac-ro.pdf